onsdag 23 februari 2011

Loppis och 50-tal

Loppis och 50-talsmöbler är två saker som jag går igång på rejält. När det dessutom går att kombinera dessa, ja då är lyckan stor. Därför bara måste jag få visa mitt senaste Fynd! Ja, det är Fynd med Stort F, enligt mig.....

Denna fantastika möbel införskaffades för 150:- !!!!
Nu ska den bara fyllas med lite bra-att-ha saker. Bild kommer senare.

När jag ändå var igång så fyndade jag lite knappar för kommande projekt

Åh, vad det är festligt med mycket av allt! 25 bagis, det var det värt.

På stickfronten förvånade jag mig själv genom att faktiskt slutföra ett projekt, nämligen pannbandet som jag skrev om igår.
Ännu mer förvånad blev jag när det visade sig att jag blev riktigt nöjd.

Garnet som jag har använt är en blandning av ull/akryl, så det är varmt men kliar inte.
Jag använde stickor nr 5 och stickade resår efter eget tycke och smak. Jag räknade med en viss töjning så när jag maskade av och sydde ihop kortsidorna så var det riktigt tajt. Sen stickade jag mittdelen lagom bred för att täcka rynkningen och sömmen. Den stickade jag i vanlig slätstickning.


Fortsatt trevlig dag. Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar