fredag 25 februari 2011

Helgprojekten plockas fram.....

Äntligen var det snart dags för André och Vinterstudion igen. Tänk vad skidåkning och handarbete funkar bra ihop. Att det dessutom är VM gör ju inte saken sämre. Men sen hör det ju till saken att jag gärna vill börja ett nytt projekt..... Jag väljer för tillfället på två olika. Det ena är en alldeles perfekt tv-stickning och det andra inte alls.....

Här är det första, det var ett tips som jag hittade hos Husmorsskolan.  Det kan vara värt att pröva tycker jag.

Det är make-up pads som dels är fina och dessutom går att tvätta och återanvända. Smart! 
Jag ska provsticka i tre olika sorters garn, tvätta padsen några gånger och sen se vilka som blir bäst.
Jag återkommer med ett inte så statistiskt säkerhetssällt resultat, men väl min åsikt.

Det andra som jag väljer på (det är ju aldrig så att det ena utesluter det andra!) är detta,

Jag har egentligen inte riktigt tyckt att virka Amigurumi är min grej, men apor är ju så festliga. De här hittade jag hos Cissi. Frågan är bara om jag fixar detta med  mina klena virkkunskaper och ett sjukt dåligt tålamod. Men övning ger färdighet och i värsta fall blir det väl ett Ufo till.

Allra helst skulle jag vilja ha den här 
Rosendahl Kay Bojesen Apa Liten
    

men det tillåter inte plånboken för tillfället.


Isället får jag nöja mig med de här tre grabbarna och minst lika glad är jag för det. Även detta är ett Loppisfynd och grabbarna hälsar välkommen i hallen.


Trevlig Fredag. Sarah

                                                              



1 kommentar:

  1. Det ska bli kul att höra din åsikt om makeup-padsen.
    Hmmm... skidåkning, VM. Det har jag missat helt. Ska kolla om de bryr sig om det på de franska tv-kanalerna.

    SvaraRadera