fredag 13 september 2013

Sjalkoftan och dess förbannelse

Jodå, till sist efter många bedrövelser så blev den då färdig, sjalkoftan. Synd bara att jag på direkten kände att jag aldrig skulle komma att använda den.
Så det fina (läs dyra och lite överskattat) garnet är nu ett nytt nystan och skapelsen är ett minne blott. 
Bit ihop och gå vidare helt enkelt.


Men självklart bjussar jag på lite bilder, för koftan som sådan är ju en smidig stickning och ett skönt plagg över rygg och armar men ändå inget fram som är i vägen, vid till exempel stickning.






Idag är det fredag och eftersom jag har haft lite motgångar på stickfronten, inte bara ovan nämnda alltså, så sa Linda att jag gärna fick lägga upp nåt nytt till helgen.
Tjohoo!
Trevlig helg,
Sarah.

6 kommentarer:

  1. Synd att du inte har flyt med ditt stickande just nu, önskar att näta projekt blir en fullträff!

    SvaraRadera
  2. Oavsett så är den snygg!!!!!

    SvaraRadera
  3. Den ser himla fin ut, men trivs man inte så gör man inte. Jag har inte ens börjat med mitt garn, som jag också köpte när vi var i Vrigstad. Jag har två härvor och har tänkt mig en annan modell.
    Linda verkar vara en snäll tjej. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Men! Den ser fin ut och du ser fin ut i den? Men jag vet, känns det inte rätt så gör det inte. Hoppas att nästa stickning blir riktigt lyckad nu! (Min lösning i det läget är ALLTID sockor! :-D)

    SvaraRadera
  5. Haha fler än jag som repat upp :-D snygg var den! Jag kan inte påstå att jag använder min så ofta men repa upp? Näää!

    SvaraRadera
  6. Så synd att du inte trivdes i den för den var fin! Lycka till med nästa stickning!

    SvaraRadera