lördag 18 augusti 2012

Filtpaus


Nu har jag fått ihop alla rutorna till filten och känner att jag behöver pausa lite från den innan det är dags för ihopvirkningen.

Jag har gjort ett fullständigt tabberas (om man nu kan göra det med garn) på alla gamla garnsynder i form av Järbos Fuga. En del gamla "korgvärmare" har repats upp och använts till rutor i stället. Det känns faktiskt riktigt bra. Efter detta så hoppas jag att mina och Fugagarnets vägar inte kommer att korsas nåt mer......  
För att belöna mig själv ska jag börja på ett par nya sockor nu.
Trevlig lördag,
Sarah

7 kommentarer:

  1. Den ser iallafall hemskt fin ut! Alldeles speciellt tycker jag om randningen.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat tycker Bosse

    SvaraRadera
  3. Måste kännas bra att gjort av med resterna sådär rejält. Och filten kommer bli jättefin!

    SvaraRadera
  4. sommarfin :-) kommer värma någons hjärta i vinter <3

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Och bra jobbat att göra av med restgarner! Jag gillar hur du planerat färgerna. Kommer det blir någon annan färg på hopvirkningen/ytterkanterna?

    SvaraRadera
  6. Hej! Det ser jättebra ut tycker jag och fint mönster med dina rutor, får titta in igen och se när alla rutor är ihopvirkade. Karin

    SvaraRadera