torsdag 17 november 2011

I kväll - syjunta.

Jag inser att det kommer att bli mycket prat om jul, julklappar och pynt i den här (och många, många andra bloggar) bloggen framöver. Det gör också att allt inte riktigt går att visa under tiden som det skapas.
Men ett par traditionella raggisar i restgarner som låg och drällde har det blivit. Mönstret är så klassiskt som det kan bli,  Lindas farmor använde sig av det när hon stickade sockor och sen har både Linda och jag använt oss av samma. Det är väl beprövat och har väl 30-40 år på nacken.

Blogger bestämmer över bilden.
På tal om restgarner och raggisar, där är ju tå-upp stickningen outstanding, även om jag har inte testat själv. Ännu! Men det kommer, jag känner till och med att det kanske är riktigt nära.
Här och här finns mönster på tå-upp sockar.

Ikväll drar jag på syjunta. Prat och mat. Det gillar jag.
Imorgon är det fredag go´vänner!
Sarah

2 kommentarer:

  1. tå-upp och magik loop är jättebra när man bara har en viss mängd garn. Man stickar tills de tar slut och så långa skaft blev de *ler*

    SvaraRadera
  2. Kul att du också tänker på tå-upp-sockar, jag funderar på att ha det som 2012 års prova/lära nytt projekt! Ska kolla in dina länktips lite mer senare!

    SvaraRadera