torsdag 29 november 2012

Julmarknad x2.

 
Nu tar jag lite ledigt från blogg och jobb och kvistar i väg på julmarknad i Berlin. Men jag räknar med att det ska stickas en hel del på bussen. Nåt ska man ju fördriva tiden med....
 
Förra helgen var jag på en mycket trevlig liten julmarknad som jag nu vill tipsa om.
I en liten lada/uthus på landet finns den charmigaste julmarknaden jag har sett på länge.
 
Här finns det mesta man kan tänkas behöva inför julpyntandet hemma.  Små blomgrupper, ljus, pynt och dekorationer om man vill göra egna julgrupper.
 
Dörrkransar, fönsterdekorationer och finfina hjärtan.

 
Keramik och tips på fin juldukning.
 
 

Ännu mer pynt, ljus och julklappsetiketter.

 
 
En sån här fin kudde fick följa med mig hem.


 
 
Julmarknaden ligger utanför Eksjö, ta väg 134, mellan Rydsnäs och Österbymo sväng av mot  Oppreda.
Trevlig helg,
Sarah.
 


5 kommentarer:

  1. Åh, så många fina lovikka vantar du har stickat!! Ha så roligt på din resa nu då. =)

    SvaraRadera
  2. HA de så trevligt!!!

    SvaraRadera
  3. Trevlig 1:a advent!

    SvaraRadera
  4. Åh vad mycket fina bilder!!
    Ha en jättehärlig resa! Så mysigt det låter med julmarknad i Berlin :)

    SvaraRadera