tisdag 11 september 2012

Allvarligt talat!

Ja, här är irritationen hyfsat hög idag. Förvisso ett rackarns I-landsproblem, men ibland kan även de bli nog så irriterande.
 
Jag bor inte i en av de större städerna i det här landet men det funkar finfint för mig. Oftast. Men vill man åt något som säljs på de större kedjorna, typ BILTEMA (ni märker att jag har en lite annan ton när det kommer till BILTEMA vá) då blir det till att vänta tills man passerar nåt större köpcentra.
 Så eftersom mitt behov av en såndäringa lek/pussel/hoppahage-matta var rätt stort så svängde jag för nån månad sen in Jönköping för att göra mitt inköp. Jag skulle inte bara ha en, utan TVÅ för att Linda skulle få en så att det blev rättvist. Men, då visar det sig att de är tillfälligt slut och det kan ju jag som fd butiksanställd ha förståelse för. Sånt händer. Jajamän.
När jag sen passerar Växjö, så kvistar jag in lite snabbt där för att riva åt mig två stycken.
 
Förstå mitt missnöje när kunddatorn talar om för mig att de har UTGÅTT!!
Gissa om jag har dragit igång min egen bojkott mot BILTEMA. En blockningsredo stickerska retar man inte upp hur som helst utan konsekvenser. Nänä!
 
Bortsett från det så är jag rätt nöjd med det mesta ändå.
Ha en trevlig kväll,
Sarah
 

6 kommentarer:

  1. Tror nog att min syster och du skulle kunna ha något att diskutera där, jag vet inte hur många gånger hon var på Biltema... men till slut, i juli eller augusti fick de in mattan. Men det kanske var sista sändningen då?

    SvaraRadera
  2. JAg har handlat på Juhla! Inte en hoppgrej utan en träningsmatta som är som fyra pusselbitar som jag pusslar ihop så de blir fyrkantiga! Man rymmer en sjal om den inte är allt för stor! Vi fick faktiskt Biltema till den stora staden här (8 mil bort) för inte så länge sen men fortfarande har vi 35 mil till Ikea!

    SvaraRadera
  3. Affären Rusta har några liknande "pusselbitar" här i Västervik.
    Vill du så kan jag kolla där o på Biltema imorgon. Det går ju bussgods här imellan.
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  4. Bara lukten på den affären... *ryser* Tvingades göra tre visiter innan det att jag fick fatt i mina pussel. ( Ett räcker inte så långt

    SvaraRadera
  5. Vilken otur!! De där är ju så bra att lägga ut i allehanda format.
    Passar ju precis att blocka det mesta på.
    Hoppas verkligen att du kan få tag på dem!

    SvaraRadera
  6. Hej hop jag köpte den på biltema i Kalmar för någon vecka sen fanns många kvar försök där om du har vägarna förbi förstås.
    Lucretia

    SvaraRadera